כמו שכולכם יודעים, כחלק משירותיי, אני מגייסת עובדים ומעבירה אותם מבדקים בהתאם לתפקיד והיכולות הנדרשות.
אחד המבדקים שאני מעבירה לכולם באופן גורף זה מבדק האישיות.
מבדק האישיות מורכב מ-200 שאלות שבוחנות מה הטון הרגשי של המועמד שלפנינו, והאם הוא יצליח בתפקיד, כאשר נמצא בטונים רגשיים כאלו ואחרים.
עד היום, כל מבדק ומבדק שניתחתי, קלע בול לגבי העובד.
אם מדובר בעובד שלא לוקח אחריות ומאשים את הסביבה על הכישלונות שלו, או אם זה עובד שכל הזמן יש לו ביקורת על אחרים ורמת יציבות נמוכה.
במבדק האישיות אני בוחנת את 9 הטונים הרגשיים שעובר בהם כל אחד מאיתנו.
הטונים האלו עקביים, הם באים זה אחר זה, ואנשים תמיד עולים דרכם בזה אחר זה.
סולם הטונים מתחיל בטון שבו האדם מת לגמרי, אפס, גמור, רחוק מתחת למוות עצמו.
תוך כדי עלייה אל טונים משופרים, העובד נתקל ברמות של:
0. מות הגוף
0.5. אפתיה
1. יגון
1.5. פחד
2. כעס
2.5. אנטגוניזם
3. שעמום
3.5. התלהבות
4. שלווה
במות הגוף בד”כ נראה הומלסים או מכורים לסמים.
אדם שנמצא באפתיה, כשהטון שלו משתפר ,מרגיש יגון.
אדם ביגון, כשהטון שלו משתפר, מרגיש פחד.
אדם בפחד, כשהטון שלו משתפר, מרגיש כעס
אדם בכעס, כשהטון משתפר, מרגיש אנטיגוניזם.
אדם באנטגוניזם ,כשהטון משתפר, מרגיש שעמום.
כשהאדם בשעמום משפר את בטון שלו הוא נלהב.
כשאדם נלהב משפר את בטון שלו הוא מרגיש שלווה.
האזור למתחת לאפטיה הוא אזור ללא כאב וללא התעניינות, אבל זהו אזור של סכנה חמורה, עובד שנמצא במצב גרוע מאוד – ומהווה למעשה נטל על הארגון, עלול שלא להיות מסוגל לחוות כאב או שום רגש לגבי שום נושא.
הוא מתחת לאפתיה.
ראינו עובדים שפצעו את ידם ולא ייחסו לכך חשיבות והמשיכו לעבוד, על אף שידם נפצעה בצורה חמורה.
כשיש תאונות בעסקים או איבוד של כספים, הן נובעות מהאנשים האלה שנמצאים בטווח הטונים של תת-אפתיה. אנשים שנמצאים בתת אפתיה הם בד”כ חולים.
עובדים טובים, שיכולים לעשות דברים נמצאים גבוה בסולם הטונים, מטון שעמום ומעלה, הם מתקשרים טוב ,ממלאים את הנדרש מהם בצורה טובה, יציבה ועקבית.
על כן, כאשר אני מגייסת עובדים, אני לא מוותרת על שאלון האישיות, על מנת להבין באיזה טון כרוני נמצא המועמד והאם הם ימלא את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר לשביעות רצונם של מעסקיו או ייצר נזק לעצמו ולעסק, שהרבה פעמים, הנזק הוא בלתי הפיך.
פינת הטיפ המקצועי:
פגישות ב-ZOOM
אנחנו בתקופה לא רגילה ,שבה בדרך שבה אנחנו מקיימים פגישות עם לקוחות נעשית דרך הזום.
אחרי שחקרתי את עניין הזום יש כמה דגשים שחשוב לשים אליהם בפגישת זום :
1. לבוש – חובה לשים לבוש שמשדר מקצועיות וייצוגיות, לא לבוא עם “מדי ב'” כי אתם בבית.
2. לבחור מקום שבו בבית, התמונה מאחוריכם מייצרת עומק.
3. אם אין מקום כזה בבית, תשימו רקע, אולי לוגו של העסק. כאשר שמים תמונת רקע, נראה כאילו הידיים נעלמות, אך זה עדיף מאשר רקע לא מתאים.
4. לדאוג שהפריים יהיה בגובה הראש שלכם ועד הסנטר, שאתם תהיו באמצע הפריים. כמו יונית לוי שימו לב איך מצלמים אותה.
5. העיניים שלכם צריכות להיות ממוקדות במצלמה, כדי שמי שצופה בכם ירגיש שאתם מדברים אליו.
פינת הפירגון:
עופר מחימומית
במיוחד עכשיו – חשוב יותר מתמיד, לגייס את העובדים היעילים והמקצועיים ביותר.
בואו להכיר את שיטת המבדקים של “הילה – ליווי עסקים לתוצאות” לגיוס עובדים.
מקוון, מדויק, יעיל ואחוזי ניבוי של 96%.