איך מילה טובה קשורה לשיפור הביצועים אצל העובדים?

לקחת אחריות על גיוס עובדים, השתגעתם?!

חברה טובה שלי, שהיא חוקרת במשטרה סיפרה לי השבוע שכל הצוות שלה, חוקרים, בלשים ומפקדים עבדו במשך חודשים, לילות וימים על תיק מורכב ביותר.

הם, אספו ראיות על מנת שיוכלו להרשיע את העבריינים ולהכניסם לכלא לשנים רבות.

הם כמובן הצליחו במשימה בהצלחה מעל למצופה, אך הצוות שעבד על התיק הזה היה ממורמר, מדוכא, חסר מוטיבציה וחשק לגשת למשימות ואתגרים חדשים.

חברה שלי, החליטה שהיא עושה מעשה בנידון, פנתה למפקד האחראי שהוא בדרג גבוה מאוד,ושאלה אותו האם הוא כועס על הצוות? האם החקירה לא התבצעה לשביעות רצונו?

המפקד שלה ענה לה: “אני מאוד מרוצה מהטיפול של כולכם בתיק.”

אז היא שאלה אותו: “למה אתה לא נותן מילה טובה לצוות?
הצוות מבואס שלא מעריכים אותו…”

המפקד שלה, מיד הבין את הטעות וגם אמר לה: גם אני מצפה למילה טובה והערכה מהמפקד שלי.”

מיד עם תום הפגישה ביניהם שלח המפקד הודעה מרגשת לכל הצוות ואף נתן להם כבונוס יום חופש בתשלום.

פרופ’ דן אריאלי, אף חקר את משמעות הערכה והמילה הטובה לעובדים על מנת להעלות להם את המוטיבציה הפנימית ולא החיצונית (תגמולים בכסף).

תיאור הניסוי – “גריסת ההנאה”

אריאלי ביקש מהמשתתפים מטלה פשוטה עבור תשלום מסויים: לסמן אותיות זהות המופיעות בסמיכות זו לזו על גיליון נייר שהוגש להם.

לאחר שהגישו המשתתפים לנסיין את הגיליון הראשון, הוצע להם לחזור על המטלה, אך בתשלום מעט נמוך מהפעם הקודמת.

בניסוי 1 נדרשו המשתתפים לכתוב על גבי הגיליון את שמם, ולאחר שהגישו לנסיין את הגיליון – הוא היה מתבונן עליו, סוקר אותו במבטו מלמעלה למטה, מהנהן ואומר בקול “אהה”, ומניח את הגיליון על הערמה שלידו.

בניסוי 2 לא נדרשו המשתתפים לכתוב את שמם על גבי הגיליון. הנסיין לקח אותו מידיהם, לא הביט בו, והניח אותו על ערימת הדפים.

בניסוי 3 הנסיין קיבל לידיו את גיליון הנייר והכניס אותו ישירות לתוך מגרסה.

תוצאות הניסוי היו מרתקות

בניסוי 3 אנשים הפסיקו את המשימה לאחר שהתשלום עבורה ירד ל-30 סנט, פי שניים מהר יותר מהתשלום הממוצע של 15 סנט אליו הגיעו בניסוי 1.

הדבר מפתיע במיוחד לאור העובדה שניסוי 3 התאפשר למשתתפי הניסוי לרמות כיוון שאף אחד לא בדק את העבודה שלהם.

הם יכלו לקבל יותר כסף בפחות מאמץ, ובכל זאת החליטו להרים ידיים בשלב מוקדם יותר. ומה בנוגע לניסוי השני? האם תוצאותיו דומות למצב בו המשתתפים זכו להנהון מהנסיין או למצב בו הנסיין גרס את עבודתם מבלי להביט בה כלל?

מפתיע לגלות שהתוצאות היו קרובות יותר לגרסת הגריסה, ועמדו על 28 סנט.

הבשורות הרעות הן שהתעלמות מביצועים של אנשים גרועה כמעט כמו גריסת המאמץ שלהם לנגד עיניהם“, התייחס אריאלי לתוצאות הניסוי.

“לעומת זאת, הבשורות הטובות הן שמספיק להסתכל על ביצועים של מישהו, לעבור על עליהם ברפרוף ולומר בקול ‘אהה’ – כדי לשפר באופן דרמטי את המוטיבציה שלו. כלומר, אין זו משימה קשה להגביר את המוטיבציה”.

המסקנה: יחס ומילה טובה לעובד שלכם ישפר פלאים את הביצועים ולא הכסף או הבונוס שהם יקבלו בתמורה.

תמיד אבל תמיד תעצימו את העובדים שלכם אל תפחיתו בערכם ,הם לא העובדים שלכם הם עובדים איתכם ,שותפים שלכם להצלחה.

הם הצמיחה והגדילה שלכם, אל תמהרו להגיד להם במה הם לא טובים ותגערו בהם, תחפשו להעצים אותם ולחזק את מה שהם טובים ותבואו בגישה של” אני רוצה לשפר אותך ” “לא לתקן אותך ולהאשים אותך”

במיוחד עכשיו – חשוב יותר מתמיד, לגייס את העובדים היעילים והמקצועיים ביותר.
בואו להכיר את שיטת המבדקים של “הילה – ליווי עסקים לתוצאות” לגיוס עובדים.
מקוון, מדויק, יעיל ואחוזי ניבוי של 96%. 

פינת הטיפ המקצועי:

שיכפול וחשיבותו

כאשר אני מגייסת עובדים לחברות ולארגונים, אני לא מוותרת על מבדק השכפול.

מה זה המבדק הזה ?

 

שכפול – יצירת העתק מדויק של דבר מסוים.

 

אני נתקלת באופן קבוע במועמדים בעלי IQ גבוה, ואישיות סבירה, אך רמת השכפול נמוכה מאוד מתחת לציון 65.

מבדק רמת שיכפול בוחן את היכולת של העובד לבצע את המטלה שמוטלת עליו אחד לאחד ולא מתוך פרשנות אישית.

רמת שכפול נמוכה תביא לכך שהעובד שלכם יהיה מועד לתאונות, מחלות ופציעות.

יעמיד את העסק בפני סכנה שלעיתים לא תהיה דרך חזרה.

בעזרתי ודרך שירות מבדקי הגיוס הייחודי שלי, תוכלו למנוע את העתיד לקרות. המבדקים שאני מבצעת לעובדים בודקים את כל הרבדים של המועמד, הן הקוגניטיביים והן האישיותיים והכי חשוב את השכפול והביצוע של הנחיות ונהלים.

במיוחד עכשיו – חשוב יותר מתמיד, לגייס את העובדים היעילים והמקצועיים ביותר.
בואו להכיר את שיטת המבדקים של “הילה – ליווי עסקים לתוצאות” לגיוס עובדים.
מקוון, מדויק, יעיל ואחוזי ניבוי של 96%. 

יצירת קשר

רוצה לדעת עוד על השיטה המוכחת לגיוס עובדים? השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם:

דילוג לתוכן