ההתמודדות עם מצב המובטלים שנוצר בעקבות הקורונה

“העובדים שלך הם לא ברגים במכונת ענק. הם המכונה עצמה”

רון האברד אומר בספרו “היבט חדש על החיים”

אמר: עובד הוא לא עובד.

פועל הוא לא רק פועל.

עובד משרד הוא לא רק עובד משרד.

אלה הם עמודי התווך. חיים, נושמים, חשובים,

על גבם מוקם כל המבנה של תרבותנו.

הם לא ברגים במכונת ענק. הם המכונה עצמה”

 

בעקבות משבר הקורונה, כמו הרבה משברים שעברנו בחיים,

ואני בטוחה שנעבור עוד לא מעט משברים,

נוצר מצב עגום,שבו פתאום יש לנו

מעל מיליון מובטלים במשק,

עסקים קטנים שסגרו את מרכולתם,

אנשים שאיבדו את שפיותם,

ואת כל מה שהם חיו למענו.

 

אדם שאינו יכול לעבוד,חשוב כמת,

ובד”כ מעדיף למות ופועל כדי להשיג זאת.

שאלתי את עצמי את השאלה:

למה זה קרה?

 

איך פתאום, נותרו כל כך הרבה אנשים ללא עבודה?

אז אפשר להאשים את הממשלה,משה בר סימן-טוב וליצמן.

יש לי הרבה מה להגיד עליהם, אך הם לא הנושא כרגע.

הנושא כרגע, הוא אנחנו- בעלי העסקים,

האם יכולנו לפעול אחרת?

האם יכולנו לחכות עם הפיטורים להוציא עובדים לחל”ת?

האם יכולנו לחשב מסלול מחדש בעסק ולהשתנות בעולם שמשתנה?

התשובה היא חד משמעית כן!!! יכולנו ואנחנו עדיין יכולים.

אז מה עושים? פועלים לפי נוהל במצב חירום

ומה אומר נוהל במצב חירום?

1. קַדֵּם– דבר זה חל על ארגון. עבור אדם יחיד מוטב לומר “יצר” לשם יש למקד את תשומת הלב. הקורונה הביאה איתה משבר שדרש מכולנו לחשב מסלול חדש בעסק, בקריירה, בזוגיות, בשאיפות שלנו וכו’.
ראיתי עסקים שבמקום לשבת ולקבל את המצב בחוסר אונים, שינו את המבנה של העסק והתחילו למכור את המוצר/שירות שלהם בדרך אחרת.

חקלאים שפתחו חנויות מקוונות, חנויות אופנה, יועצים, מוצרי צריכה ועוד…

מה שהבינו אותם בעלי עסקים,שאם הם לא ישתנו ויקדמו את העסק ,בסוף המשבר העסק שלהם ייסגר. החברות הגדולות בעולם שרדו, רק בזכות היכולת להתאים את עצמם למציאות שהשתנתה ובחרו להיות גורם על החיים שלהם ולא תוצאה!!

הם לא פיטרו עובדים, הפעולה הראשונה שלהם היתה, לקדם את עצמם בכל דרך אפשרית על מנת להישאר בתודעה של ציבור הצרכנים.

 

2. שַׁנֵּה את בסיס הפעולה שלך – איינשטיין אמר- “אף בעיה אינה יכולה להיפטר עם אותה צורת חשיבה שיצרה אותה”

במלחמת צוק איתן, שנת 2015, חווייתי ירידה משמעותית בהכנסות ,כיוון שהשירות שלי היה מבוסס בעיקרו על מתן שירות פרונטלי בלבד.

בעקבות המשבר באותה תקופה, הבנתי שעלי לפתח מיומנות נוספת ולשנות את דרכי הפעולה שלי,על מנת שאמשיך להתקיים ולהתפתח בעסק שלי.

פיתחתי מיומנות להכשיר עובדים בצורה מקוונת ,ולשמור על בקרה ושליטה בתפוקות שלהם . בשנה האחרונה, הוספתי את המבדקים לגיוס עובדים בצורה מקוונת.

כך שנכון לעכשיו, אני ערוכה לאתגרים נוספים שהחיים מציבים בפנינו ועדיין להישאר רלוונטית וחיונית .

דוגמא לשינוי שעשתה חברה שאני עובדת איתה: זו חברת CRM, במשבר הקורונה הם פיתחו מוצר חדש, שמאפשר מפגש בין קונים למוכרים ללא צורך במפגש פיזי ,אלא דרך תוכנה והדמיה שמאפשרת מפגש “פרונטלי” שמייצר את כל החוויה בדומה למפגש אמיתי.

3. חסוך – אחרי שביצעת את שתי הפעולות הראשונות,עכשיו עליך לחסוך, אם זה לפטר עובדים לא מועילים עם סטטיסטיקות נמוכות,לא לרכוש כל מיני מוצרים/שירות שלא מקדמים את אותך ואת העסק שלך .

4. התכונן לספק – עברת ממכירה פרונטלית למכירה מקוונת. עליך לבדוק האם אתה ערוך לספק את המוצר או השירות בתוך ימים בודדים. עסק,שלא עומד בפני הפניות הרבות לא הכין את עצמו היטב לספק את המוצר/שירות,דבר שעלול לפגוע קשות בתדמית של העסק וירידה בהכנסות .

5. תקשיח משמעת – זה אומר להקשיח את האתיקה והמשמעת שלך.תישאר בבית ותעבוד עד השעות הקטנות של הלילה, תיהיה יציב בתפקיד,תעבוד יותר קשה,אל תעשה טעויות טיפשיות, אל תיתן למסיחי דעת להפריע לך בהשגת היעדים במצב הנוכחי . במידה ותוך כדי פעולה אתה רואה שהסטטיסטיקות יורדות, תגביר את האתיקה והמשמעת שלך ושל העובדים שלך .

 

לסיכום: שימוש מדויק בנוסחה בהכרח תביא אותך לתוצאה רצויה בעסק שלך.

אנחנו ,בהילה ליווי לתוצאות, התאמנו את עצמנו למציאות שמשתנה וממשיכים לגייס לכם עובדים בעלי יכולת,בצורה מקוונת ולפי ההנחיות, על מנת שתמשיכו להתקיים ,לפרוח ולשגשג.

במיוחד עכשיו – חשוב יותר מתמיד, לגייס את העובדים היעילים והמקצועיים ביותר.
בואו להכיר את שיטת המבדקים של “הילה – ליווי עסקים לתוצאות” לגיוס עובדים.
מקוון, מדויק, יעיל ואחוזי ניבוי של 96%. 

פינת הטיפ המקצועי:

גלו את המוטיבציה של העובד עוד בשלב הראיון

כאשר אני מראיינת עובדים לתפקידים מסוימים, אני תמיד בוחנת בראיון האישי את היכולת לעמוד ביעדים באמצעות שאלות שלכאורה נראות רגילות שלא מסתתר מאחוריהן שום דגל אדום ליכולת של המועמד להצליח בעבודה.

לדוגמא: העבודה מתחילה בשעה 9 בבוקר, אם העובד אומר לי ישר, “האם אפשר להתחיל בעשר בבוקר”? את יודעת יש פקקים?

לכאורה זו שאלה שניראת הגיונית ולא מעידה על תכונה שיש לעובד.

אז זהו שלא!!

כאשר עובד בראיון האישי,שואל אותי שאלה כזו, אני בוודאות יודעת שהוא יאחר להגיע לעבודה, תמיד יתרץ שהיו פקקים וגם יגיע תמיד אחרי השעה 10.

הוא לעולם לא יעמוד ביעדים שהוצבו לו ,ויחפש תירוצים למה לא עמד בהם.

קורונה, פקקים, דאטה לא טובה, אנשים לא עונים, אף אחד לא עובד וכו’…

מי שמחפש הקלות בעמידה בזמנים, לא ישיג את התוצאה ונקבל עובד בשכר ולא עובד שבא לעבוד מתוך הנאה ותשוקה לעבודה!!

זה לא העובד שיעבוד עבורנו בדם יזע ודמעות.

אלא עובד שיספור את הדקות והשעות, ויעשה את המוטל עליו כי הוא מוכרח ולא כי הוא רוצה להצליח!

לעומת זאת עובד שמבחינתו השעה מצוינת, יגיד שמגיע חצי שעה לפני, מראה שלפנינו עובד חרוץ, יציב שיעשה הכל על מנת לעמוד ביעדים ולמלא את המוטל עליו מתוך אחריות והוקרה.

במיוחד עכשיו – חשוב יותר מתמיד, לגייס את העובדים היעילים והמקצועיים ביותר.
בואו להכיר את שיטת המבדקים של “הילה – ליווי עסקים לתוצאות” לגיוס עובדים.
מקוון, מדויק, יעיל ואחוזי ניבוי של 96%. 

שיתוף פוסט

הילה לתוצאות

ברוכים הבאים לבלוג של הילה – ליווי עסקים לתוצאות. בבלוג שלי, אשתף אתכם במאמרים מעניינים, סיפורים ומדריכים, מתוך הניסיון רב השנים שלי בהקמת מוקדים טלפוניים ויעוץ לעסקים ושאר ירקות.

אולי יעניין אותך

יצירת קשר

רוצה לדעת עוד על השיטה המוכחת לגיוס עובדים? השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם:

דילוג לתוכן