גל הפליטים מאוקראינה – נטל או הזדמנות?

כמגייסת כוח אדם איכותי גם לארגוני היי-טק, אני רואה בגל הפליטים שזורם לישראל, הזדמנות נפלאה להייטק הישראלי.

ההייטק הישראלי משווע לעובדים והמחסור החמור במהנדסים בכלל ומהנדסי תוכנה ומתכנתים בפרט, עלול להוביל למשבר עמוק בתחום. כך למשל, אני עובדת עם חברה ישראלית שמעסיקה רוסים ואוקראינים שזקוקה נואשות לשני מהנדסים בשפה האוקראינית.

אני בטוחה שהמדינה תוכל, תחת ניהול מושכל, לדעת כיצד למצות את הפוטנציאל התעסוקתי של כל פליט ופליטה. עלינו לראות בגל שהגיע ושממשיך לזרום לישראל הזדמנות של ידיים עובדות וכוח-אדם שחסר לנו בישראל.

בימים אלו, דנה הממשלה בדרכי הסיוע והקליטה של הפליטים מאוקראינה. ועלינו כבעלי חברות וארגונים, לסייע להם. בד בבד חייבים לקחת בחשבון את הפרופיל התעסוקתי של הפליטים ואחד הפתרונות יהיה במתן אשרת עבודה לאותם פליטים שיש להם ערך מוסף לשוק העבודה הישראלי.

במקום “לדחות” את הפליטים מכל מיני סיבות, מבלי להיכנס להאם הן נכונות או לא, צריך להסתכל בראייה רחבה של מה נכון ומועיל למדינת ישראל ומה מועיל לנו עבורינו בעלי העסקים קטנים וגדולים.

גם הם – הפליטים עצמם, ללא תעסוקה ושילוב בעולם העבודה, יהיו משועממים וזה מצב לא טוב עבור אף אחד או אחת.

על כן, האחריות שלנו, היא לייצר להם אפשרויות והזדמנויות לעבוד, לעזור להם להוציא אשרות עבודה ובכך כולם יצאו מרוויחים וזה יהיה WIN-WIN לכל הצדדים.

אז במקום לבקר למה זה לא טוב לנו בוא נשאל איך זה יכול לעזור לנו ואיך זה יקדם אותנו.

“כשנסגרת דלת אחת – נפתחת אחרת, אבל לעיתים קרובות אנו ממשיכים להביט בצער רב כל כך בדלת הסגורה, עד שאיננו רואים את זו שנפתחה בפנינו.”

אלכסנדר גרהאם בל

 

נשמח לעזור גם לכם למצוא את העובד הנכון ביותר עבורכם

כדי להגיע לסוף השנה ברווחים גבוהים, צריך להתחיל בגיוסים איכותיים

 

פינת הטיפ המקצועי:

"מה לדעתך חושבים עליך?"

כאשר אני מקיימת ראיונות פרונטליים עם מועמדים, מעבר למבדקים שאני עושה להם שמנבאים בדיוק של מעל 90% אחוז אם המועמד יצליח התפקיד, אני אוהבת לשאול:

“מה לדעתך המנהלים שלך יגידו עליך? ומה לדעתך יגידו האנשים/הצוות שאיתו אתה עובד?”

השאלות האלו, יספקו תשובה שתיתן לנו הבנה מי זה המועמד שנמצא לפנינו, מה החוזקות שלו ומה החולשות שלו.

ברוב המקרים כאשר השאלה היא לא ישירה תספר לי מה החוזקות שלך ומה החולשות שלך, סביר להניח שנקבל פחות או יותר תשובה אמיתית לגבי האופי של המועמד דרך העיניים של אחרים וברוב המקרים זה מאוד מתאר את מי הוא בזמן נתון זה.

באופן כללי אין לשאול בראיונות שאלות ישירות, כמו: “אני רואה שאתה אוהב להתווכח…”, כיוון שהתשובה לכך תמיד תיהיה: “אני לא מסכים איתך” או ” אני חולק עליך”.

על כן אם רוצים לברר האם המועמד מתווכח הרבה, יש לשאול: “ספר לי על אי הסכמה שהיתה לך לאחרונה עם המנהל הישיר שלך, ואיך פתרת את זה?” שאלה עקיפה תביא בהכרח תשובה ישירה שניתן ללמוד דרכה הרבה על המועמד.

הגיוסים המוצלחים מהתקופה האחרונה

אלומקון - מהנדס בכיר
אלומקון - מתכנן זוטר
שובל -מנהלת תיק לקוחות
אלומקון - מתכנן בדרג ביניים
רד מיט - מנהל תפ"י
המלצה מניר אביעד, מתכנן פיננסים והשקעות
המלצה מרחלי, מנכ״ל ובעלים שובל

נשמח לעזור גם לכם למצוא את העובד הנכון ביותר עבורכם

כדי להגיע לסוף השנה ברווחים גבוהים, צריך להתחיל בגיוסים איכותיים

 

יצירת קשר

רוצה לדעת עוד על השיטה המוכחת לגיוס עובדים? השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם:

דילוג לתוכן